Befinner mig just nu på en tillväxtdag i Göteborg. Som en inledning till vårens höjdpunkt. TUR-mässan.
Det är mycket intressant och möjligheterna är enorma.
Miljö och livskvalité efterfrågas. Sverige har en enorm potential.
Att branschen känner optimism råder ingen tvekan om.P rognosen tyder på en tillväxt på 3-4 procent.
Svenska kronan har stärkts, den ökade disponibla inkomsten ligger på 2 procent.
Och sist men inte minst har Sverige mycket att erbjuda i olika typer av upplevelser.
Infrastrukturfrågorna är viktiga för att människor lätt skall kunna ta sig till spännande turistattraktioner.
Det krävs visioner, mod och genuint samarbete mellan offentliga och privata aktörer, liksom investeringar och innovativa produktutvecklingar.
Att sälja förväntningar är Gehås affärsidé- handel är också turism.
onsdag 24 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar