måndag 19 april 2010

sexbrottslingar, arbetslösa ungdomar och väg 181

Hörde imorse inslaget på radion om att sexbrottslingar skall avkrävas fortsatt vård även efter fängelsetiden.
Bra tycker jag- men man kan hoppas på att behandling och vård också ingått under fängelsetiden.

Om en stund kommer ett par arbetslösa ungdomar hem till mig. Fortsätter mina samtal runt köksbordet. Vid förra tillfället hade jag en "RUT"-kvinna som berättade om sin situation.

I eftermiddag far jag till Vårgårda-Herrljunga för att diskutera Väg 181. I 25 år har kommunerna arbetat för att förbättra denna väg. En etapp har nu färdigställts.
Uthållighet är bara förnamnet.

1 kommentar:

  1. Hej
    Det är väl klart att eftervården skall vara den som kanske kan göra något bra med personers störning/sjukdom, att sitta i fängelse är inget som hjälper en människa,kanske till försoning med det är allt sedan tror jag att dessa individer borde kontrolleras precis som nakotika brottslingar. Man får gå och lämna upplysning om ens förehavanden under en viss tid, precis som knarkare får lämna urinprov. Någonstans borde man börja ta tag i detta problem med sexbrottslingar och det verkar gå trögt på riksdagsnivå.! Lagändring och åtstramning med hårdare domslut och strafflängder som stämmer mer överens med narkotikabrottens praxis, det verkar vara värre i samhället att sälja knark än att själa ett liv för någon. Gör något! Ändra lagen! Att sitta i fängelse och avtjäna straff är inte en ursäkt och en förlåtelse från samhället!! Ta hand om problemet och agera inte reagera.
    Aries6666

    SvaraRadera